Skip to content

Containers handling

A recognised expertise

As a key player in the global port industry, we have the know-how, commitment and experience to help our customers and partners to move further and faster to reach their goals. Port handling has been our core business for several decades, and we can meet your expectations and needs with responsiveness and professionalism, 7/7 and 24/24, 362 days a year. A system of Road appointment  (only for Terminal de France) is implemented to facilitate, fluidify and optimize the goods throughput and the associated handling operations.

This strong presence enables us to handle the world’s largest container ships. We are proud to have consolidated strong commercial relationships with two shipping alliances: OCEAN Alliance (CMA CGM, Cosco Shipping, OOCL, Evergreen) and THE Alliance (ONE, HMM, Hapag Lloyd, Yang Ming).

Moreover, our multi-client terminals can accommodate any new shipowner.

 

Vessels operations
Les équipes dockers GMP chargent et déchargent les navires à quai grâce aux portiques Superpost Panamax pouvant accueillir les plus grands porte-containers au monde.
Yard operations
Un container dispose de 4 jours de free-time sur notre yard. Lorsque les containers sortent ou entrent, les cavaliers reçoivent une alerte par le logiciel informatique d'exploitation développé en interne, NAVIS, pour les récupérer, les stocker et/ou pour les amener aux camions.
Road gates access
80% du trafic de la GMP est assuré par la route. Pour entrer ou sortir de la marchandise, nos deux terminaux (TDF et TNORD) sont accessibles via des gates routières ouvertes de 6h à 21h. Par ailleurs, le Terminal de France est, lui, soumis à des prises de rendez-vous pour y accéder. Des contrôles photos et administratifs des camions sont assurés par des Acheck et Pcheck.
Global land transport
La GMP propose des services ferroviaires et de barges directs au départ du Terminal de France. Possible massification complémentaire par la plateforme multimodale LHTE.